معرفی انواع طناب مصنوعی

تبلیغات

نویسندگان

پشتيباني آنلاين

    پشتيباني آنلاين

درباره ما

    ویکی پلیمر
    من هستی هستم، دانشجوی پلیمر، برعکس اغلب دانشجوها که خیلی به رشته دانشگاهیشون علاقه ندارن من همیشه عاشق این حوزه بودم و از خوندن و نوشتن تو این زمینه لذت میبرم. تو ویکی پلیمر، مقالات و موضوعات مرتبط با پلیمر رو قرار میدم، با هم یاد میگیریم و با هم رشد میکنیم.

امکانات جانبی

ورود کاربران

    نام کاربری
    رمز عبور

    » رمز عبور را فراموش کردم ؟

عضويت سريع

    نام کاربری
    رمز عبور
    تکرار رمز
    ایمیل
    کد تصویری

آمار

    آمار مطالب آمار مطالب
    کل مطالب کل مطالب : 72
    کل نظرات کل نظرات : 0
    آمار کاربران آمار کاربران
    افراد آنلاین افراد آنلاین : 1
    تعداد اعضا تعداد اعضا : 1

    آمار بازدیدآمار بازدید
    بازدید امروز بازدید امروز : 1
    بازدید دیروز بازدید دیروز : 0
    ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 0
    ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 0
    آي پي امروز آي پي امروز : 0
    آي پي ديروز آي پي ديروز : 0
    بازدید هفته بازدید هفته : 7
    بازدید ماه بازدید ماه : 76
    بازدید سال بازدید سال : 665
    بازدید کلی بازدید کلی : 2155

    اطلاعات شما اطلاعات شما
    آی پی آی پی : 3.135.185.194
    مرورگر مرورگر :
    سیستم عامل سیستم عامل :
    تاریخ امروز امروز :

تبادل لینک

    تبادل لینک هوشمند

    برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان ویکی پلیمر و آدرس wikipolymer.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






خبرنامه

    براي اطلاع از آپيدت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



آخرین نطرات

معرفی انواع طناب مصنوعی

این طناب‌ها با توجه به الیاف مورد استفاده در آن‌ها به انواع طناب پلی‌ اتیلن، پلی پروپیلن،‌ پلی آمید یا همان نایلون، پلی استر و … تقسیم‌بندی می‌شوند. در بخش زیر به طور جداگانه به بررسی برخی از انواع طناب‌های مصنوعی و ویژگی‌های آن‌ها پرداخته شده است.

طناب پلی پروپیلن

طناب پلی پروپیلن

 


تاریخ ارسال پست: سه شنبه 28 آذر 1402 ساعت: 10:26
می پسندم نمی پسندم

بررسی تفاوت‌های نایلون شیرینگ و فیلم استرچ

بررسی تفاوت‌های نایلون شیرینگ و فیلم استرچ

فیلم شیرینگ چیست؟

فیلم شیرینگ (Shrink Film) از پلاستیک مبتنی بر پلیمر، معمولاً پلی الفین، پلی وینیل کلراید یا پلی اتیلن ساخته می‌شود. هنگامی که فیلم تا دمای خاصی گرم می‌شود، به طور یکنواخت در اطراف محصول بسته بندی منقبض خواهد شد. گرما معمولاً با یک تفنگ حرارتی یا یک تونل حرارتی به فیلم اعمال می‌شود. یک تفنگ حرارتی شبیه به سشوار به نظر می‌رسد و برای جمع کردن فیلم در اطراف محصولات کوچک استفاده می‌شود. فیلم شیرینگ معمولا برای بسته بندی انواع مختلف محصولات غذایی و کالاهای مصرفی استفاده می‌شود.

فیلم استرچ چیست؟

استرچ (Stretch Film) یک فیلم پلاستیکی بسیار کشسان مبتنی بر پلیمر است که برای بسته بندی پالت‌های محصولات برای حمل و نقل کاربرد دارد. خاصیت ارتجاعی فیلم تضمین می‌کند که اقلام بسیار محکم بسته می‌شوند. فیلم استرچ معمولاً همراه با دستگاه استرچ رپ استفاده می‌شود تا از مهار بار پالت‌ها اطمینان حاصل شود. هنگامی که نایلون استرچ به صورت دستی اعمال شود، با ابزاری به نام استرچ رپ دور پالت‌های جعبه محصولات پیچیده و کشیده می‌شود. نایلون استرچ از دستگاه خارج می‌شود و اپراتور هنگام حرکت در هر گوشه از پالت، فیلم را با کشیدن نوار محکم می‌کند.

 


تاریخ ارسال پست: جمعه 27 مرداد 1402 ساعت: 20:11
می پسندم نمی پسندم

آشنایی با تفاوت نایلون و نایلکس

آشنایی با تفاوت نایلون و نایلکس

نایلون نوعی فیلم دمشی است که از پلی‌اتیلن تولید می‌شود. چهار عنصر کربن، هیدورژن، نیتروژن و اکسیژن از عناصر سازنده نایلون به به حساب می‌آیند. در کنار هم قرار گرفتن این عناصر خاصیت انعطاف‌پذیری و چغرمگی زیادی را برای نایلون‌ها به ارمغان آورده است. نایلون‌ از دسته‌ای از پلیمرها که دارای ساختاری پلی‌آمیدی هستند، تولید می‌شود. این محصول در درجه‌های مختلفی تولید می‌شود که درجه ۶ و ۶.۶ آن بیش‌ترین میزان کاربرد در بازار و صنایع مختلف را دارند.

 

نایلکس نیز از ترکیب نوعی پلی‌اتیلن سنگین و سبک تولید می‌شود که ظاهر خشک و در عین حال مقاوم را برای آن به ارمغان می‌آورد. میزان چغرمگی نایلکس‌ها در مقایسه با نایلون‌ها کمتر است. نایلکس‌ها را می‌توان در ضخامت‌های مختلف تولید کرد. تفاوت کیسه نایلون و کیسه نایلکس در ضخامت و ظاهر آن‌ها قابل تشخیص است.

 


تاریخ ارسال پست: جمعه 27 مرداد 1402 ساعت: 19:26
می پسندم نمی پسندم

معرفی یک لخته ساز در تصفیه آب و فاضلاب

پلی آکریل آمید

پلی آکریل آمید (Polyacrylamide) که به اختصار PAM نامیده می‌شود، پلیمری با ساختار زنجیره‌ای و خطی است. این پلیمر جاذب آب است و در صورت هیدراته شدن ژل نرمی را تشکیل می‌دهد. این ماده با وزن مولکولی بالا معمولاً به عنوان یک لخته ساز در تصفیه آب و فاضلاب، برای تهویه کننده خاک و جهت یک اصلاح کننده ویسکوزیته و کاهش اصطکاک در بهبود بازیافت روغن و شکستگی هیدرولیکی با حجم بالا استفاده می‌شود. به دلیل خواص و کاربردهای منحصر به فرد این ماده، بسیاری از تصفیه خانه‌های فاضلاب به خرید پلی آکریل آمید نیاز شدیدی دارند.

 


تاریخ ارسال پست: دو شنبه 28 فروردين 1402 ساعت: 21:52
می پسندم نمی پسندم

نخ کشاورزی چیست؟

صنعت کشاورزی به دلیل گستردگی و اهمیت بالایی که دارد، همیشه به تجهیزات، ابزارها و وسائل خاص و نوآورانه در حوزه خود نیاز داشته است. به ویژه زمانی که هدف برداشت محصولات کشاورزی است، به کار گیری از انواع نخ‌های پلاستیکی ضروری است.

کاربرد نخ های پلاستیکی در کشاورزی

تاریخ ارسال پست: دو شنبه 28 فروردين 1402 ساعت: 19:53
می پسندم نمی پسندم

مخزن گالوانیزه چیست؟

 

این نوع مخازن به دو روش جوشی و SMC تولید می‌شوند که مخازن تولیدی در هر روش برای کاربرد خاصی است. مخزن گالوانیزه آب به روش جوشی، محصولی متشکل از ورقه‌های فولادی است که توسط لایه روی، پوشانده شده است. این نوع مخازن به عنوان مخازن گالوانیزه آب شرب نیز شناخته شده‌اند. در واقع به فرآیند روکش زدن بر روی ورقه‌های فولادی، گالوانیزه کردن گفته می‌شود. با گالوانیزه کردن فلزات، از اکسید شدن و زنگ زدگی آن‌ها جلوگیری به عمل می‌آید. از مزایای مهم گالوانیزه کردن، کاهش هزینه تعمیر، نگهداری و افزایش طول عمر تجهیزات و مخازن فلزی است.

 


تاریخ ارسال پست: دو شنبه 17 بهمن 1401 ساعت: 15:14
می پسندم نمی پسندم

تفاوت‌ مخزن آب تک لایه و سه لایه

 

مخازن پلی اتیلن همانطور که از اسم آن‌‌ها پیدا است، از ماده پلی اتیلن که نوعی پلیمر است تولید می‌شوند. تانکر آب در برخی موارد مانند طرح، رنگ، ابعاد و حجم، کاربرد و تعداد لایه با یکدیگر متفاوت هستند. تفاوت‌های مخزن تک لایه و سه لایه عبارت‌اند از:

مخزن سه لایه ضد جلبک

 


تاریخ ارسال پست: دو شنبه 17 بهمن 1401 ساعت: 15:9
می پسندم نمی پسندم

همه چیز درباره ی بازیافت پلاستیک

کارکرد خط بازیافت پلاستیک

محصولات پلاستیکی یکی از پرمصرف‌ترین کالاها در صنایع مختلف و زندگی روزمره هستند به همین دليل بازیافت آن‌ها نیز امری مهم و اساسی است. بازیافت محصولات پلاستیکی توسط یکی سری ماشین آلات صنعتی و دستگاه‌های مخصوص صورت می‌گیرد. در این دستگاه‌ها، محصولات بازیافتی و کهنه پلاستیکی وارد دستگاه شده سپس به صورت گرانول‌های مورد استفاده خارج می‌شود. اگر شما هم مایل به کسب اطلاعات در مورد بازیافت پلاستیک و همچنین چگونگی کارکرد خط بازیافت پلاستیک هستید، توصیه می‌شود این مقاله را تا پایان مطالعه بفرمایید.


تاریخ ارسال پست: جمعه 23 دی 1401 ساعت: 20:27
می پسندم نمی پسندم

سفره یکبار مصرف بهداشتی و ویژگی‌های آن

متاسفانه شاهد این هستیم که استفاده از سفره یکبار مصرف روز به روز بیشتر می شود و خیلی از افراد بخاطر راحتی از آن استفاده می کنند اما آیا می دانید استفاده از این سفره ها چقدر می تواند مخرب گر برای خودتان و محیط زیستتان شود در ادامه مطلب از پرشین وی قصد داریم به شما بگوییم چه جنسی سفره ای بهداشتی تر است و چرا نباید از سفره های یکبار مصرف استفاده کنیم.

 سفره یکبار مصرف

تاریخ ارسال پست: سه شنبه 13 دی 1401 ساعت: 17:18
می پسندم نمی پسندم

نایلون عریض و مزایا

 

نایلون عریض مناسب

 

در صنعت پلاستیک تولید نایلون ها بسیار پر رونق بوده و نایلون ها با توجه به ویژگی هایی که دارند ، برای مصارف گوناگون به کار می روند. یکی از نایلون های بسیار کاربردی نایلون عریض می باشد. نایلون های عریض به طور کلی در دو نوع نایلون عریض ساختمانی و نایلون گلخانه ای و کشاورزی می باشد. این نایلون برای بخش های مختلف صنایع مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از مصارف نایلون عریض ، استفاده از آن به عنوان نایلون کشاورزی می باشد. از نایلون عریض برای ساخت گلخانه استفاده می شود زیرا این نایلون شفاف بوده و نور را از خود عبور می دهد و از گیاهان در برابر عوامل خارجی محافظت می نماید.


تاریخ ارسال پست: سه شنبه 13 دی 1401 ساعت: 17:15
می پسندم نمی پسندم

آشنایی با لوازم انبار داری

همان‌طور که می‌دانید محصولات ‌کارخانه‌ها بعد از اتمام فرآیند تولید، به مکانی به نام‌ انبار، جهت نگهداری و بررسی کنترل کیفی کالا، منتقل می‌شوند. در واقع انبارداری نوعی فعالیت اقتصادی جهت تهیه و نگهداری از مواد اولیه و همچنین محصولات تولیدی کارخانه‌ها است. از طرفی در انبار نیاز به استفاده از یک سری امکانات و تجهیزات انبارداری پیشرفته است تا بتوان از محصولات به طور کامل نگهداری کرد. از این جهت که انبارداری امری مهم و ضروری در هر گونه کار تولیدی است؛ در این مقاله قصد ما بر آن است که به معرفی تجهیزات مورد نیاز انبارداری و همچنین وسایل مورد نیاز انبارداری بپردازیم. پس توصیه می‌شود تا آخر این‌ مطالب را مطالعه بفرمایید.


تاریخ ارسال پست: جمعه 25 آذر 1401 ساعت: 12:26
می پسندم نمی پسندم

منهول چیست؟

به طور کلی منهول و متعلقات فاضلاب‌رو، نوعی سیستم تخلیه‌ای جهت جمع‌آوری فاضلاب‌های شهری و صنعتی است که در امتداد یک‌ خط فاضلاب با فاصله‌های یکسان ایجاد شده‌اند. در واقع می‌توان گفت منهول، یکی از انواع تجهیزات در سیستم‌های فاضلابی است که در جمع‌آوری فاضلاب‌ها، نقشی مؤثر و کارآمد دارد. منهول‌ها در انواع و اقسام‌ مختلفی قابل تولید هستند. اجزای تشکیل‌دهنده منهول شامل درب یا دریچه منهول، چاهک ورودی، اتاقک کار، کانال منهول و نردبان است.

 


تاریخ ارسال پست: جمعه 27 آبان 1401 ساعت: 22:7
می پسندم نمی پسندم

معرفی قطعات مختلف لیفتراک

صنایع مختلف که محصولات را در حجم زیاد تولید می‌کنند، انبارهایی جهت نگهداری آن‌ها دارند که جابه‌جایی این محصولات در انبار توسط تجهیزات صنعتی انبارداری انجام می‌شود. لیفتراک یا فورک لیفت یکی از این تجهیزات است که کمک زیادی به حمل بارهای سنگین و یا جابه‌جایی تعداد زیادی از محصولات در کنار هم می‌کند. این ماشین از قطعات مختلفی تشکیل شده است که سلامت همه آن‌ها در کنار هم باعث کارایی بهتر این دستگاه می‌‌شود. ما در این مقاله به بررسی دقیق قطعات مختلف این دستگاه می‌پردازیم. همراه ما باشید.


تاریخ ارسال پست: جمعه 27 آبان 1401 ساعت: 21:45
می پسندم نمی پسندم

مواد رسانا چیست؟

مواد رسانا

توانایی یک ماده در انتقال انرژی را می توان تعریفی ساده برای رسانا دانست. رسانا انواع مختلفی همچون رسانایی الکتریکی، رسانایی حرارتی و رسانایی صوتی دارد.نقره رساناترین عنصر به شمار می رود که بعد از آن مس و طلا به عنوان رسانا شناخته می شوند. همچنین نقره دارای بالاترین رسانایی گرمایی و بیشترین بازتاب نور می باشد. مس و طلا در میان فلزات و عناصر  بیشترین کاربرد را در ابزارهای الکترونیکی دارند چرا که مس از قیمت کمتر و طلا در برابر خوردگی از مقاومت بسیار بالاتری برخوردار می باشد.با توجه به اینکه به مرور زمان نقره تیره می ‌شود برای فرکانس‌های بالا خیلی مطلوب نخواهد بود زیرا سطح خارجی آن در اثر تیرگی کاهش رسانایی خواهد داشت. برای اطلاع از قیمت مستربچ کلیک کنید.

رسانا چیست؟

رسانا و نارسانا به عنوان دو  مواد که کاربرد گسترده ای در زندگی روزمره ما دارند به شمار می روند. به طور کلی می توان گفت در صورت نبود این ترکیبات خیلی از وسایل الکترونیکی و گرمایشی به درستی عمل نخواهند کرد. البته علاوه بر رسانا و نارسانا مواد دیگری همچون نیمه رسانا و ابر رسانا را نیز در این زمینه ها کاربردی می باشند.


تاریخ ارسال پست: شنبه 26 شهريور 1401 ساعت: 20:25
می پسندم نمی پسندم

روش تولید انواع نخ

پلیمر، ماده اولیه تمامی الیاف مصنوعی است و فرآیند تبدیل پلیمر به لیف را ریسندگی می گویند. ریسندگی فرآیندی است که طی آن توده های الیاف منقطع یا استیپل به نخ تبدیل می‌شوند. در واقع، ریسندگی یک مرحله ساده در صنعت نساجی و یا یک ماشینی نساجی نیست، بلکه مجموعه ای از مراحل مانند حلاجی،کاردینگ و … است که توسط تعدادی از ماشین آلات انجام می شود تا محصول آن یعنی نخ به دست آید. در این مقاله با روش‌های تولید انواع نخ آشنا می‌شویم.

 

 


تاریخ ارسال پست: شنبه 26 شهريور 1401 ساعت: 20:20
می پسندم نمی پسندم

دریچه منهول ترافیکی

دریچه منهول ترافیکی

دریچه منهول ترافیکی چیست؟

دریچه منهول ترافیکی یکی از مهم ترین ابزارهای صنعتی میباشد که جهت اتصال انواع خطوط آب و فاضلاب، خطوط مخابراتی و بسیاری از تاسیسات زیر زمینی دیگر قابل استفاده است. به درپوشی که برای مکانهای پر رفت و آمد استفاده میشود معمولا درپوش ترافیکی میگویند. این دریچه ها متناسب با وزنی که قرار است تحمل کنند در کلاس کاری های مختلفی همچون A15, B125, C250,D400 و … ساخته میشوند.

دریچه منهول ترافیکی دارای انواع مختلفی است که میتوان به نوع دریچه نانو کامپوزیتی، دریچه منهول چدنی، دریچه منهول ضد سرقت و برخی موارد دیگر اشاره کنیم. از دریچه منهول کامپوزیت صنعتی برای دسترسی ساده و راحت به تاسیسات جهت تعمیرات و بازرسی لوله های فاضلاب زیر زمینی شهری و خطوط و اتصالات برقی صنعتی نیز استفاده میکنند


تاریخ ارسال پست: یک شنبه 20 شهريور 1401 ساعت: 22:31
می پسندم نمی پسندم

آشنایی با کاربرد تزریق پلاستیک در پزشکی

کاربرد تزریق پلاستیک در پزشکی

وسایل و تجهیزات پزشکی در خدمات پزشکی مربوط به بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها کاربردهای گسترده‌ای دارند. محصولات و تجهیزات پزشکی شامل انواع وسایل، داروها و دیگر دستگاه‌های مورد نیاز حرفه پزشکی می‌شود. این وسایل با استفاده از مواد اولیه گوناگون، تکنیک‌ها و روش‌های خاصی تولید می‌شوند. یکی از این روش‌ها، تزریق پلاستیک بوده که در مورد تولید محصولات پزشکی پلاستیکی کاربرد دارد.

در سال‌های اخیر این روش تولید، بسیار مورد توجه مهندسان تجهیزات پزشکی قرار گرفته است. مهندسان در تولید تجهیزات پزشکی از بهترین و با کیفیت‌‌ترین مواد اولیه بهره گرفته‌اند چرا که پزشکی شغل حساس و مهمی است. برای این که با کاربرد تزریق پلاستیک در پزشکی بیشتر آشنا شوید این مقاله را تا پایان مطالعه نمایید.


تاریخ ارسال پست: یک شنبه 20 شهريور 1401 ساعت: 22:24
می پسندم نمی پسندم

دستگاه تزریق پلاستیک برقی چیست؟

دستگاه تزریق پلاستیک برقی چیست؟

ماشین‌های تزریق پلاستیک قبلاً برای ساخت قطعات پلاستیکی در تناژ بالا بسیار گران قیمت بودند اما حالا با پیشرفت‌های صورت گرفته به محبوب‌ترین دستگاه‌های بازار تبدیل شده‌اند. واضح است که آینده صنعت تولید پلاستیک در تمام ماشین‌های قالب گیری تزریقی در گرو دستگاه تزریق پلاستیک برقی است.

مشخصات دستگاه تزریق پلاستیک برقی

برای انتخاب دستگاه متناسب با نوع محصول تولیدی باید با مشخصات مدل‌های مختلف دستگاه‌های تزریق آشنا شوید.یکی از مدل‌های دستگاه تزریق پلاستیک، دستگاه تزریق برقی است. بررسی ویژگی‌های دستگاه تزریق پلاستیک تمام برقی تأثیر زیادی بر هزینه تولید، کیفیت و راندمان محصولات قالب گیری تزریقی خواهد داشت. قبل از انتخاب مشخصات دستگاه مورد نظر خود، ابتدا باید مقادیر مربوط به عملکرد ماشین را بررسی کنید. این مقادیر نشان دهنده ویژگی‌های عملکردی دستگاه هستند. در عین حال، شما باید ارزیابی کنید که آیا سرعت و سطح دقت دستگاه می‌تواند نیازهای تولید پلاستیک را برآورده کند یا خیر.


تاریخ ارسال پست: شنبه 4 تير 1401 ساعت: 16:46
می پسندم نمی پسندم

استرچ پالت بند چیست

استرچ پالت بند محصولی با دوام و با کیفیت است که در میان صنعت گران ارزش و جایگاه ویژه ای دارد. دلیل اهمیت این محصول در میان صنعتگران و تولیدکنندگان این است که تولیدکنندگان می‌توانند، بسیاری از کالاها و محصولات خود را با استفاده از فیلم استرچ پالت بند، بسته‌بندی کرده و در سراسر دنیا حمل و نقل کنند. این نایلون می‌تواند در بسته‌بندی مبل‌ها برای نو نگه داشتن، تمیز نگه داشتن و به طور کلی محافظت از محصول به دور کالا نیز پیچیده شود.

 

 

 

 


تاریخ ارسال پست: چهار شنبه 25 خرداد 1401 ساعت: 14:8
می پسندم نمی پسندم

صفرتا صد تولید طناب


تاریخ ارسال پست: یک شنبه 25 ارديبهشت 1401 ساعت: 15:56
می پسندم نمی پسندم

بررسی انواع مخزن آب

برای مخازن آب با توجه به جنس، ابعاد و تعداد لایه‌های به کار رفته در آن دسته‌بندی‌های مختلفی وجود دارد.در این بین، جنس پلی اتیلنی این مخازن، نسبت به مخازن دیگر از برتری بیشتری برخوردار است. در این مطلب قصد داریم شما را با انواع مخزن آب بیشتر آشنا کنیم. با ما همراه باشید تا علاوه بر توضیح کاربرد تانکر آب، به معرفی انواع آن بپردازیم. گفتنی است منبع آب از حجم 1000 لیتر به بالا قابل سفارش است.

مخزن آب محفظه‌ای از جنس‌های مختلف است که برای نگهداری آب در مجتمع‌های مسکونی و صنعتی استفاده می‌شود. می‌توان از مابع آب، جهت مصارف مختلفی مانند ذخیره آب آشامیدنی، کشاورزی‌، دامپروری و … استفاده کرد. این مخازن از جنس‌های مختلفی ساخته شده‌اند و هرکدام جهت استفاده در شرایط و مصارف مختلفی مناسب هستند.


تاریخ ارسال پست: شنبه 10 ارديبهشت 1401 ساعت: 10:50
می پسندم نمی پسندم

لوله پلیکا چیست؟

انواع لوله PVC از نظر شکل ساخت

۱- لوله های U-PVC (یو پی وی سی)

یو-پی وی سی به معنی پی وی سی نرم نشده است. یعنی در فرمولاسیون آن به هیچ وجه از نرم کننده استفاده نگردیده است . به عبارتی لوله های U-PVC (یو پی وی سی) از طریق فرآیند فشاری و دمایی پودر خام PVC تولید می شوند.

این لوله های سخت دارای مقاومت بسیار زیادی هستند و کاربرد های بسیار وسیعی در جا به جایی آب و سیالات دارند.


تاریخ ارسال پست: سه شنبه 18 آبان 1400 ساعت: 1:34
می پسندم نمی پسندم

لوله گازی چیست؟

 

لوله‌های گازرسانی و کاربرد آن‌ها در صنایعی مانند تأسیسات و صنعت گازرسانی به امری ضروری تبدیل شده است. لوله‌های گازی از جمله لوله‌های فولادی پلی اتیلن می‌باشند که به واسطه ویژگی‌های ارزشمندی مثل پایداری در برابر عوامل خورنده و… که دارد بهترین گزینه موجود جهت برای انتقال گاز و سیالات گازی به شمار می‌رود.


تاریخ ارسال پست: پنج شنبه 29 مهر 1400 ساعت: 1:48
می پسندم نمی پسندم

لوله تک لایه چیست؟ کاربرد لوله و اتصالات تک لایه

لوله تک لایه چیست؟ لوله تک لایه که به اسم‌های لوله پروپیلن و لوله تک لایه PP نیز شناخته می‌شود به منظور انتقال آب برای مصارف خانگی استفاده می‌شود. با توجه به رنگ سبزی که اولین لوله‌های تک لایه داشتند به آن‌ها لوله سبز هم می‌گفتند. در ادامه پاسخ به سوال آنکه لوله تک لایه چیست و چه کاربردی دارند می‌پردازیم و بگوییم چه معیارهایی در تعیین قیمت لوله تک لایه تأثیر می‌گذارند.


تاریخ ارسال پست: سه شنبه 2 شهريور 1400 ساعت: 8:6
می پسندم نمی پسندم

لوله پلیمری چیست و چه کاربردی دارد؟

لوله‌های پلیمری لوله‌هایی هستند که با کشف خواص و مزایای آن‌ها، امروزه در صنعت و تاسیسات ساختمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این لوله‌ها به علت موادی که در ساخت‌شان به کار رفته، دارای خواص فیزیکی و شیمیایی گسترده بوده که توجه تولیدکنندگان و مصرف کنندگان را به خود جلب کرده است. 

 


تاریخ ارسال پست: پنج شنبه 28 مرداد 1400 ساعت: 12:12
می پسندم نمی پسندم

پلیمرهای طبیعی

 

در سال­های بسیار دور، پیش از آنکه پلاستیک­ها و پلیمرهای مصنوعی وجود داشته باشند، و درحقیقت، در ابتدای پیدایش کره­ی زمین، طبیعت از پلیمرهای طبیعی استفاده می‌کرد تا حیات را ممکن سازد. شاید برای ما پلیمرهای طبیعی مانند پلیمرهای مصنوعی نباشند، زیرا نمی‌توانیم از آنها به عنوان یکی از ابداعات خودمان بهره‌برداری کنیم و شرکت‌های مواد شیمیایی هم آنها را نمی‌فروشند. با این حال، این امر، نه تنها از اهمیت پلیمرهای طبیعی کم نمی‌کند، بلکه حقیقت، عکس این است و در بسیاری موارد، این پلیمرها مهمتر هستند.


تاریخ ارسال پست: چهار شنبه 6 مرداد 1400 ساعت: 8:7
می پسندم نمی پسندم

روش های اندازه گیری دانسیته پلاستیک ها

روش های اندازه گیری دانسیته پلاستیک ها

دانسیته یکی از پارامترهای مهم کنترل کیفیت رایج در پلاستیک هاست؛ از این رو اندازه گیری این پارامتر از اهمیت بالایی برخوردار است.


تاریخ ارسال پست: یک شنبه 27 تير 1400 ساعت: 9:45
می پسندم نمی پسندم

شناسايی پلیمرها و تست‌های پلیمری مربوطه

شناسایی كیفی و كمی قطعه های پلیمری شامل شناسایی جنس پلیمر پایه، پركننده ها، نرم كننده ها ، حلال، دوده و سایر مواد افزودنی (عوامل پخت، تسریع كننده، ضد تخریب و...) و همچنین در صد وزنی هر یك از این اجزاء و بطور كلی مهندسی معكوس برای قطعات پلیمری در حیطه عملكرد آزمایشگاه شناسایی می باشد.

 


تاریخ ارسال پست: دو شنبه 21 تير 1400 ساعت: 15:41
می پسندم نمی پسندم

سه ویژگی که پلیمرها را متمایز می کند

چگونه و چرا این پلیمرها، این ماکرومولکول‌ها، عملکرد متفاوتی با کوچک مولکول‌‌ها دارند. به سه شکل پلیمرها متمایز از کوچک مولکول‌‌ها عمل می‌کنند. 


تاریخ ارسال پست: دو شنبه 14 تير 1400 ساعت: 9:37
می پسندم نمی پسندم

مزایا و معایب پلیمر ABS

مزایا و معایب پلیمر ABS

پلیمر ABS دارای کاربردهای بسیار زیادی است و تقریبا می توان در بیشتر صنایع از آن استفاده کرد. استفاده از این پلیمر در فرآیند تزریق پلاستیک بسیار رایج است.


تاریخ ارسال پست: سه شنبه 8 تير 1400 ساعت: 14:52
می پسندم نمی پسندم

انتخاب پلیمر مناسب برای تولید محصولات پلیمری

انتخاب رزین پلیمر مناسب جهت ساخت ترموپلاستیک ها و محصولات پلیمری

مصرف رزین های ترموپلاستیک در صنعت پلیمر روبه افزایش هست، به عنوان مثال در صنعت خودرو همیشه به دنبال راهی برای تولید خودروهایی با وزن سبک تر و حجم تولید بالاتر است.


تاریخ ارسال پست: چهار شنبه 2 تير 1400 ساعت: 15:51
می پسندم نمی پسندم

محصولات تزریق پلاستیک

محصولات تزریق پلاستیک به محصولاتی گفته میشود که از طریق دستگاه تزریق پلاستیک به وجود می آیند.در مقاله رنگ در تزریق پلاستیک این مبحث را به طور جامع و کامل برای شما دوستان عزیز توضیح دادیم و اکنون زمان آن رسیده است محصولاتی که از این طریق به وجود می آیند را به شما دوستان عزیز معرفی کنیم.


تاریخ ارسال پست: یک شنبه 30 خرداد 1400 ساعت: 8:44
می پسندم نمی پسندم

کامپوزیت های حافظه دار

در دهه های گذشته شاهد پیشرفت های چشمگیری در پلیمرهای حافظه دار واکنش پذیر محرک (SMP) با کاربردهای بالقوه در حوزه های زیست پزشکی، هوافضا، منسوجات، مهندسی عمران، مهندسی بیونیک، انرژی، مهندسی الکترونیک و محصولات خانگی بوده ایم. این نوع کامپوزیت های پلیمری (SMPC) میتوانند کاربردهای پلیمر خافظه دار را تقویت کرده و گسترش دهند. همچنین میتوانند اثر فعال - محرک آترومال، اثرات حافظۀ جدید و عملکردهای جدید را نیز تقویت کنند.

 


تاریخ ارسال پست: شنبه 29 خرداد 1400 ساعت: 11:9
می پسندم نمی پسندم

صنعت پتروشیمی چگونه به کمک بازیافت پلاستیک می‌آید؟

صنعت پتروشیمی چگونه به کمک بازیافت پلاستیک می‌آید؟

چندین فناوری مختلف برای حل مسئله ضایعات پلاستیکی  استفاده می‌شود. متداول‌ترین آن بازیافت مکانیکی است ، جایی که انواع خاصی از پلاستیک خرد شده و دوباره ذوب شده و به شکل گلوله‌های پلاستیکی در می‌آید و سپس می توان از آن برای تولید محصولات جدید استفاده کرد - از جمله مواردی مانند کفش مخصوص دویدن ، بطری های پلاستیکی قابل استفاده مجدد و حتی برخی از جاده هایی که ما در آن رانندگی می کنیم.


تاریخ ارسال پست: چهار شنبه 19 خرداد 1400 ساعت: 16:24
می پسندم نمی پسندم

نانوچسب پلیمری، مقاوم در برابر حرارت بالا

شرکت ویژن ماینر (Vision Miner) نانوچسب پلیمری ویژه‌ای تولید و به بازار عرضه کرده است که برای استفاده در دمای بالا بسیار ایده‌آل است.


تاریخ ارسال پست: چهار شنبه 12 خرداد 1400 ساعت: 14:41
می پسندم نمی پسندم

نکات مربوط به انتخاب مواد هسته ­زا و شفاف کننده ­ها برای پلی‌پروپیلن (قسمت دوم)

هسته ­زاها و شفاف­ کننده­ ها: گروهی غنی از مواد افزودنی

 


تاریخ ارسال پست: سه شنبه 11 خرداد 1400 ساعت: 15:33
می پسندم نمی پسندم

نکات مربوط به انتخاب مواد هسته ­زا و شفاف کننده ­ها برای پلی‌پروپیلن (قسمت اول)

پلی­ پروپیلن به دلیل ترکیب عالی خواص، از جمله پلیمر­های پرکاربرد به حساب می ­آید. خواص فیزیکی، مکانیکی و نوری پلی­پروپیلن را می ­توان با استفاده مناسب از عوامل هسته­ زا و شفاف­ کننده ­ها بیش تر افزایش داد. این مواد افزودنی به تبلور PP در حین فرایند کمک می­ کنند و در نتیجه منجر به ارتقای بیشتر خواص اولیه می­ شوند.


تاریخ ارسال پست: چهار شنبه 5 خرداد 1400 ساعت: 11:59
می پسندم نمی پسندم

کاربرد پلیمرها در معماری

امروزه توجه متخصصان ساخت و ساز به مواد جدیدی معطوف شده است که بتوانند علاوه بر انجام وظیفه معمول جنبه‌های دیگر مانند وزن کم، مقاومت زیاد و استفاده راحت با حداقل هزینه را در داشته باشند. از طرف دیگر مشکلات و نقص‌های متداول مانند خوردگی در فولادها باعث شده‌اند متخصصان اشتیاق بیش‌تری به مواد جدید فاقد مشکلات پیدا کنند. در تمام حالات تخصص‌های زیادی به کمک مهندسان شتافته‌اند که ساخت مواد پلیمری از آن جمله‌اند.

 


تاریخ ارسال پست: سه شنبه 28 ارديبهشت 1400 ساعت: 12:48
می پسندم نمی پسندم

دنیای پلیمر

تصور جهان پیشرفته کنونی بدون وجود مواد پلیمری مشکل می‌باشد. امروزه این مواد جزیی از زندگی ما شده‌اند و در ساخت اشیای مختلف ، از وسایل زندگی و مورد مصرف عمومی تا ابزار دقیق و پیچیده پزشکی و علمی بکار می‌روند. کلمه پلیمراز کلمه یونانی (Poly) به معنی چند و (Meros) به معنای واحد با قسمت بوجود آمده است. در این میان ساختمان پلیمرها با مولکولهای بسیار دراز زنجیر گونه با ساختمان فلزات کامل متفاوت است. این مولکولهای بلند از اتصال و بهم پیوستن هزاران واحد کوچک مولکولی مرسوم به منومر تشکیل شده‌اند. مواد طبیعی مانند ابریشم ، لاک ، قیر طبیعی ، کشانها و سلولز ناخن دارای چنین ساختمان مولکولی هستند.


تاریخ ارسال پست: چهار شنبه 22 ارديبهشت 1400 ساعت: 10:10
می پسندم نمی پسندم

پلیمرهای ذاتاً رسانا

به وسیله دوپه کردن زنجیر اصلی یک پلیمر رسانا، زنجیری با الکترون‌های آزاد در پلیمر ایجاد می‌شود که می‌تواند بار را به شیوه‌ای همانند فلزات انتقال دهد. به عبارت دیگر این مواد بدون افزودن مواد و افزودنی‌های هادی، رسانای الکتریسیته هستند. این پلیمرها در ساختار مولکول خود پیوندهای ساده و دوگانه به صورت یک‌در‌میان دارند. برخی از این پیوندهای دوگانه آزاد می‌شوند و ابرهای الکترونی در طول زنجیر پلیمر تحرک پیدا می‌کنند.


تاریخ ارسال پست: شنبه 18 ارديبهشت 1400 ساعت: 8:40
می پسندم نمی پسندم

ليست صفحات

تعداد صفحات : 8
صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 8 صفحه بعد