محصولات تزریق پلاستیک

تبلیغات

نویسندگان

پشتيباني آنلاين

    پشتيباني آنلاين

درباره ما

    ویکی پلیمر
    من هستی هستم، دانشجوی پلیمر، برعکس اغلب دانشجوها که خیلی به رشته دانشگاهیشون علاقه ندارن من همیشه عاشق این حوزه بودم و از خوندن و نوشتن تو این زمینه لذت میبرم. تو ویکی پلیمر، مقالات و موضوعات مرتبط با پلیمر رو قرار میدم، با هم یاد میگیریم و با هم رشد میکنیم.

امکانات جانبی

ورود کاربران

    نام کاربری
    رمز عبور

    » رمز عبور را فراموش کردم ؟

عضويت سريع

    نام کاربری
    رمز عبور
    تکرار رمز
    ایمیل
    کد تصویری

آمار

    آمار مطالب آمار مطالب
    کل مطالب کل مطالب : 72
    کل نظرات کل نظرات : 0
    آمار کاربران آمار کاربران
    افراد آنلاین افراد آنلاین : 1
    تعداد اعضا تعداد اعضا : 1

    آمار بازدیدآمار بازدید
    بازدید امروز بازدید امروز : 9
    بازدید دیروز بازدید دیروز : 0
    ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 1
    ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 0
    آي پي امروز آي پي امروز : 3
    آي پي ديروز آي پي ديروز : 0
    بازدید هفته بازدید هفته : 11
    بازدید ماه بازدید ماه : 217
    بازدید سال بازدید سال : 881
    بازدید کلی بازدید کلی : 2371

    اطلاعات شما اطلاعات شما
    آی پی آی پی : 18.190.25.193
    مرورگر مرورگر :
    سیستم عامل سیستم عامل :
    تاریخ امروز امروز :

تبادل لینک

    تبادل لینک هوشمند

    برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان ویکی پلیمر و آدرس wikipolymer.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






خبرنامه

    براي اطلاع از آپيدت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



آخرین نطرات

محصولات تزریق پلاستیک

محصولات تزریق پلاستیک به محصولاتی گفته میشود که از طریق دستگاه تزریق پلاستیک به وجود می آیند.در مقاله رنگ در تزریق پلاستیک این مبحث را به طور جامع و کامل برای شما دوستان عزیز توضیح دادیم و اکنون زمان آن رسیده است محصولاتی که از این طریق به وجود می آیند را به شما دوستان عزیز معرفی کنیم.

 

تزریق پلاستیک در رنگ | محصولات تزریق پلاستیک

یکی از جمله محصولات تزریق پلاستیک که بسیار مورد استفاده قرار میگیرد سطل و قوطی های صنعت رنگ می باشد.تزریق پلاستیک امروزه در این زمینه به خوبی مورد استفاده قرار گرفته و به سود خیلی از کارخانه های تولیدی تمام شده است،چرا که از مهم ترین مزیت استفاده از دستگاه تزریق پلاستیک هزینه کم سخت هر قطعه در تیراژ های بالا میباشد.

تکنیکی که برای تولید سطل و قوطی های پلاستیکی به کار میرود به این شکل است که ابتدا گرانول های پلیمر ذوب شده و سپس بر اثر فشار خیلی بالا به داخل یک قالب تزریق پلاستیک ریخته میشوند،سپس پلاستیک های مایع درون قالب کم کم خنک شده و شکل میگیرند.مواد اولیه برای این کار پلیمر های ترموپلاستیکی است که این قابلیت را دارد که توسط افزونه های دیگر رنگ یا پر شود.

دستگاه تزریق پلاستیک در صنایع نظامی

جالب است بدانید یکی از مهم ترین محصولات تزریق پلاستیک محصولات نظامی است.دستگاه تزریق پلاستیک در صنایع نظامی نیز به شدت مورد استفاده قرار گرفته و یکی از مهم ترین کاربرد های آن در کانکتور های صنایع نظامی میباشد.کانکتور ها نوع خاصی از اتصال دهنده های میباشند که با توجه به طراحی آن ها برای شرایط دشوار ساخته شده اند.

فضای هایی که کانکتور ها در آن مورد استفاده قرار میگیرند بسته به نوع طراحی آن متفاوت است.برای مثال کانکتور هایی که دایره ای هستند در محیط هایی مانند تجهیزات تلفن،صنایع نفت و گاز به دلیل داشتن تقویت دوام و همچنین مقاومت در برابر لرزش و خوردگی به کار میروند.

صنایع ارتباطی | محصولات تزریق پلاستیک

از دیگر محصولات تزریق پلاستیک که نه برای نظامیان بلکه برای افراد معمولی به شدت مورد استفاده قرار میگیرد صنایع ارتباطی میباشد.دستگاه های تزریق پلاستیک در این زمینه هم جای پای خود را محکم کرده اند و استفاده زیادی نیز میشوند.

از جمله محصولات مهم در صنایع ارتباطی پوسته پلاستیک تلفن های هوشمند،رادیو پلاستیکی،قطعات پلاستیکی برای تلفن،قطعات پلاستیکی کامپیوتر،قطعات پلاستیکی شارژر،انواع داکت پلاستیکی،پلاستیکی تلفن های همراه،قطعات مخابراتی،قطعات پلاستیکی،جعبه پست مخابراتی و غیره هستند.

تولیدات پلاستیکی صنایع هوایی

صنایع هوایی نیز تحت تاثیر ماشین آلات تزریق پلاستیک قرار گرفته اند و از آن ها در این زمینه نیز استفاده میشود.از جمله صنایع هواپیما که جزو محصولات تزریق پلاستیک هستند عبارتند از نواحی کناری اتاقک خلبان،محفظه های نگهداری مواد غذایی و قسمت های مختلف صندلی.

توجه داشته باشید که قطعات به کار رفته در هواپیما به شکلی است که ضمن استحکام بخشیدن به این قطعات،باید وزن کمی هم داشته باشند‌.از مواد کربنات که برای قالب گیری و اکسترودر است برای اینکار استفاده میکنند.

راهسازی و شهرسازی | محصولات تزریق پلاستیک

جالب است بدانید که محصولات تزریق پلاستیک در صنایع راه سازی و شهر سازی نیز به کار میروند.نیاز دانستیم به این نکته اشاره کنیم که اگر مقاله فرهنگ مصرف پلاستیک را خوانده باشید میدانید که پلاستیک میتواند برای بشریت بسیار مفید واقع شود ولی به شرط اینکه از آن به نحو احسنت استفاده شود.

و اما به سراغ مبحث اصلی میرویم.صنایعی که میتوانند توسط دستگاه های تزریق پلاستیک ساخته شوند عبارتند از:

  • تولید قطعات ماشین آلات راه سازی
  • تولید سرعت گیر ها
  • علائم راهنمایی رانندگی و چراغ ها
  • و…

البته باید این نکته را بدانید که سرعت گیر ها به دو دسته لاستیکی و پلاستیکی تقسیم میشوند.

صنعت ساختمان

محصولات پلاستیکی ای که در صنعت ساختمان ها توسط دستگاه های تزریق پلاستیک ساخته شده و به کار میروند به شکل پنجره ها،در های منزل،کف سازی و سقف سازی ساختمان ها و منازل تولید میگردند،البته همه اینها بسته نوع محصول و قالب آن است که چگونگی تولید را مشخص میکند.

یکی دیگر از محصولات تزریق پلاستیک که در صنعت ساختمان به شدت پرکاربرد واقع شده است پی وی سی (pvc) است.پلی وینیل کلراید و یا همان پی وی سی از جمله پلاستیک های واقعا پرکاربرد میباشد.جالب است بدانید که از این ماده پرکاربرد در ۵۰ تا ۶۰ در صد از سازه های پلاستیکی استفاده میشود.

ساخت لوازم تزئینی | محصولات تزریق پلاستیک

لوازم تزئینی مختلف نیز جزو محصولات تزریق پلاستیک میباشند که میتوانند سخت،نرم و یا مات باشند.توجه داشته باشید که در این مورد تنها کافی است که به لوازم تزئینی اطراف خود در خانه نگاهی بیندازید و متوجه شوید که اکثر آن ها با دستگاه های تزریق پلاستیک ساخته شده اند.البته اگر در کل بخواهیم به این موضوع نگاه کنیم به این نتیجه میرسیم که پلاستیک ها نه تنها در خانه بلکه در همه محیط های اطراف ما حضور دارند.

مواد اولیه ای که برای تولید لوازم خانگی مورد استفاده قرار میگیرند نفت و گاز هستند.با ترکیب این سوخت های فسیلی با اکسیژن و همچنین کلر میتوان عنواع پلاستیک ها و لوازم تزئینی در خانه و یا منزل را تولید نمود.

صنعت باغبانی و کشاورزی

همانطور که خیلی از ما میدانیم درصد خیلی زیادی از اقتصاد ایران بر پایه کشاورزان عزیز است.محصولات تزریق پلاستیک در اینجا هم خود نمایی میکنند.جالب است بدانید که بیشتر ابزار کشاورزی نیز با دستگاه های تزریق پلاستیک تولید شده اند.

اگر بخواهیم مهم ترین وسیله های صنعت کشاورزی که توسط دستگاه هاز تزریق بپلاستیک به وجود آمده اند را به شما معرفی کنیم میتوانیم به سبد های پلاستیکی میوه،گلدان های پلاستیکی و سطل های پلاستیک اشاره کنیم.

کلام آخر | محصولات تزریق پلاستیک

این موضوع که خیلی ها باور دارند که تنها خرید پلاستیک مهم است و اصلا نیازی به دانستن نکات دیگر از آن نیست یک باور غلت است،محصولات تزریق پلاستیک از جمله مواردی هستند که ما روزانه با آن ها سر و کار داریم ولی اصلا به آن ها هیچ توجهی نمیکنیم و بی تفاوت از کنار آن عبور میکنیم.

منبع: اسن پلاست



تاریخ ارسال پست: یک شنبه 30 خرداد 1400 ساعت: 8:44
می پسندم نمی پسندم

مطالب مرتبط

بخش نظرات این مطلب


برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید

نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: