ویکی پلیمر

تبلیغات

نویسندگان

پشتيباني آنلاين

    پشتيباني آنلاين

درباره ما

    ویکی پلیمر
    من هستی هستم، دانشجوی پلیمر، برعکس اغلب دانشجوها که خیلی به رشته دانشگاهیشون علاقه ندارن من همیشه عاشق این حوزه بودم و از خوندن و نوشتن تو این زمینه لذت میبرم. تو ویکی پلیمر، مقالات و موضوعات مرتبط با پلیمر رو قرار میدم، با هم یاد میگیریم و با هم رشد میکنیم.

امکانات جانبی

ورود کاربران

    نام کاربری
    رمز عبور

    » رمز عبور را فراموش کردم ؟

عضويت سريع

    نام کاربری
    رمز عبور
    تکرار رمز
    ایمیل
    کد تصویری

آمار

    آمار مطالب آمار مطالب
    کل مطالب کل مطالب : 72
    کل نظرات کل نظرات : 0
    آمار کاربران آمار کاربران
    افراد آنلاین افراد آنلاین : 1
    تعداد اعضا تعداد اعضا : 1

    آمار بازدیدآمار بازدید
    بازدید امروز بازدید امروز : 31
    بازدید دیروز بازدید دیروز : 16
    ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 3
    ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 2
    آي پي امروز آي پي امروز : 10
    آي پي ديروز آي پي ديروز : 5
    بازدید هفته بازدید هفته : 47
    بازدید ماه بازدید ماه : 47
    بازدید سال بازدید سال : 711
    بازدید کلی بازدید کلی : 2201

    اطلاعات شما اطلاعات شما
    آی پی آی پی : 18.226.187.24
    مرورگر مرورگر :
    سیستم عامل سیستم عامل :
    تاریخ امروز امروز :

تبادل لینک

    تبادل لینک هوشمند

    برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان ویکی پلیمر و آدرس wikipolymer.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






خبرنامه

    براي اطلاع از آپيدت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



آخرین نطرات

آشنایی با لوازم انبار داری

همان‌طور که می‌دانید محصولات ‌کارخانه‌ها بعد از اتمام فرآیند تولید، به مکانی به نام‌ انبار، جهت نگهداری و بررسی کنترل کیفی کالا، منتقل می‌شوند. در واقع انبارداری نوعی فعالیت اقتصادی جهت تهیه و نگهداری از مواد اولیه و همچنین محصولات تولیدی کارخانه‌ها است. از طرفی در انبار نیاز به استفاده از یک سری امکانات و تجهیزات انبارداری پیشرفته است تا بتوان از محصولات به طور کامل نگهداری کرد. از این جهت که انبارداری امری مهم و ضروری در هر گونه کار تولیدی است؛ در این مقاله قصد ما بر آن است که به معرفی تجهیزات مورد نیاز انبارداری و همچنین وسایل مورد نیاز انبارداری بپردازیم. پس توصیه می‌شود تا آخر این‌ مطالب را مطالعه بفرمایید.


تاریخ ارسال پست: جمعه 25 آذر 1401 ساعت: 12:26
می پسندم نمی پسندم

منهول چیست؟

به طور کلی منهول و متعلقات فاضلاب‌رو، نوعی سیستم تخلیه‌ای جهت جمع‌آوری فاضلاب‌های شهری و صنعتی است که در امتداد یک‌ خط فاضلاب با فاصله‌های یکسان ایجاد شده‌اند. در واقع می‌توان گفت منهول، یکی از انواع تجهیزات در سیستم‌های فاضلابی است که در جمع‌آوری فاضلاب‌ها، نقشی مؤثر و کارآمد دارد. منهول‌ها در انواع و اقسام‌ مختلفی قابل تولید هستند. اجزای تشکیل‌دهنده منهول شامل درب یا دریچه منهول، چاهک ورودی، اتاقک کار، کانال منهول و نردبان است.

 


تاریخ ارسال پست: جمعه 27 آبان 1401 ساعت: 22:7
می پسندم نمی پسندم

معرفی قطعات مختلف لیفتراک

صنایع مختلف که محصولات را در حجم زیاد تولید می‌کنند، انبارهایی جهت نگهداری آن‌ها دارند که جابه‌جایی این محصولات در انبار توسط تجهیزات صنعتی انبارداری انجام می‌شود. لیفتراک یا فورک لیفت یکی از این تجهیزات است که کمک زیادی به حمل بارهای سنگین و یا جابه‌جایی تعداد زیادی از محصولات در کنار هم می‌کند. این ماشین از قطعات مختلفی تشکیل شده است که سلامت همه آن‌ها در کنار هم باعث کارایی بهتر این دستگاه می‌‌شود. ما در این مقاله به بررسی دقیق قطعات مختلف این دستگاه می‌پردازیم. همراه ما باشید.


تاریخ ارسال پست: جمعه 27 آبان 1401 ساعت: 21:45
می پسندم نمی پسندم

مواد رسانا چیست؟

مواد رسانا

توانایی یک ماده در انتقال انرژی را می توان تعریفی ساده برای رسانا دانست. رسانا انواع مختلفی همچون رسانایی الکتریکی، رسانایی حرارتی و رسانایی صوتی دارد.نقره رساناترین عنصر به شمار می رود که بعد از آن مس و طلا به عنوان رسانا شناخته می شوند. همچنین نقره دارای بالاترین رسانایی گرمایی و بیشترین بازتاب نور می باشد. مس و طلا در میان فلزات و عناصر  بیشترین کاربرد را در ابزارهای الکترونیکی دارند چرا که مس از قیمت کمتر و طلا در برابر خوردگی از مقاومت بسیار بالاتری برخوردار می باشد.با توجه به اینکه به مرور زمان نقره تیره می ‌شود برای فرکانس‌های بالا خیلی مطلوب نخواهد بود زیرا سطح خارجی آن در اثر تیرگی کاهش رسانایی خواهد داشت. برای اطلاع از قیمت مستربچ کلیک کنید.

رسانا چیست؟

رسانا و نارسانا به عنوان دو  مواد که کاربرد گسترده ای در زندگی روزمره ما دارند به شمار می روند. به طور کلی می توان گفت در صورت نبود این ترکیبات خیلی از وسایل الکترونیکی و گرمایشی به درستی عمل نخواهند کرد. البته علاوه بر رسانا و نارسانا مواد دیگری همچون نیمه رسانا و ابر رسانا را نیز در این زمینه ها کاربردی می باشند.


تاریخ ارسال پست: شنبه 26 شهريور 1401 ساعت: 20:25
می پسندم نمی پسندم

روش تولید انواع نخ

پلیمر، ماده اولیه تمامی الیاف مصنوعی است و فرآیند تبدیل پلیمر به لیف را ریسندگی می گویند. ریسندگی فرآیندی است که طی آن توده های الیاف منقطع یا استیپل به نخ تبدیل می‌شوند. در واقع، ریسندگی یک مرحله ساده در صنعت نساجی و یا یک ماشینی نساجی نیست، بلکه مجموعه ای از مراحل مانند حلاجی،کاردینگ و … است که توسط تعدادی از ماشین آلات انجام می شود تا محصول آن یعنی نخ به دست آید. در این مقاله با روش‌های تولید انواع نخ آشنا می‌شویم.

 

 


تاریخ ارسال پست: شنبه 26 شهريور 1401 ساعت: 20:20
می پسندم نمی پسندم

دریچه منهول ترافیکی

دریچه منهول ترافیکی

دریچه منهول ترافیکی چیست؟

دریچه منهول ترافیکی یکی از مهم ترین ابزارهای صنعتی میباشد که جهت اتصال انواع خطوط آب و فاضلاب، خطوط مخابراتی و بسیاری از تاسیسات زیر زمینی دیگر قابل استفاده است. به درپوشی که برای مکانهای پر رفت و آمد استفاده میشود معمولا درپوش ترافیکی میگویند. این دریچه ها متناسب با وزنی که قرار است تحمل کنند در کلاس کاری های مختلفی همچون A15, B125, C250,D400 و … ساخته میشوند.

دریچه منهول ترافیکی دارای انواع مختلفی است که میتوان به نوع دریچه نانو کامپوزیتی، دریچه منهول چدنی، دریچه منهول ضد سرقت و برخی موارد دیگر اشاره کنیم. از دریچه منهول کامپوزیت صنعتی برای دسترسی ساده و راحت به تاسیسات جهت تعمیرات و بازرسی لوله های فاضلاب زیر زمینی شهری و خطوط و اتصالات برقی صنعتی نیز استفاده میکنند


تاریخ ارسال پست: یک شنبه 20 شهريور 1401 ساعت: 22:31
می پسندم نمی پسندم

آشنایی با کاربرد تزریق پلاستیک در پزشکی

کاربرد تزریق پلاستیک در پزشکی

وسایل و تجهیزات پزشکی در خدمات پزشکی مربوط به بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها کاربردهای گسترده‌ای دارند. محصولات و تجهیزات پزشکی شامل انواع وسایل، داروها و دیگر دستگاه‌های مورد نیاز حرفه پزشکی می‌شود. این وسایل با استفاده از مواد اولیه گوناگون، تکنیک‌ها و روش‌های خاصی تولید می‌شوند. یکی از این روش‌ها، تزریق پلاستیک بوده که در مورد تولید محصولات پزشکی پلاستیکی کاربرد دارد.

در سال‌های اخیر این روش تولید، بسیار مورد توجه مهندسان تجهیزات پزشکی قرار گرفته است. مهندسان در تولید تجهیزات پزشکی از بهترین و با کیفیت‌‌ترین مواد اولیه بهره گرفته‌اند چرا که پزشکی شغل حساس و مهمی است. برای این که با کاربرد تزریق پلاستیک در پزشکی بیشتر آشنا شوید این مقاله را تا پایان مطالعه نمایید.


تاریخ ارسال پست: یک شنبه 20 شهريور 1401 ساعت: 22:24
می پسندم نمی پسندم

دستگاه تزریق پلاستیک برقی چیست؟

دستگاه تزریق پلاستیک برقی چیست؟

ماشین‌های تزریق پلاستیک قبلاً برای ساخت قطعات پلاستیکی در تناژ بالا بسیار گران قیمت بودند اما حالا با پیشرفت‌های صورت گرفته به محبوب‌ترین دستگاه‌های بازار تبدیل شده‌اند. واضح است که آینده صنعت تولید پلاستیک در تمام ماشین‌های قالب گیری تزریقی در گرو دستگاه تزریق پلاستیک برقی است.

مشخصات دستگاه تزریق پلاستیک برقی

برای انتخاب دستگاه متناسب با نوع محصول تولیدی باید با مشخصات مدل‌های مختلف دستگاه‌های تزریق آشنا شوید.یکی از مدل‌های دستگاه تزریق پلاستیک، دستگاه تزریق برقی است. بررسی ویژگی‌های دستگاه تزریق پلاستیک تمام برقی تأثیر زیادی بر هزینه تولید، کیفیت و راندمان محصولات قالب گیری تزریقی خواهد داشت. قبل از انتخاب مشخصات دستگاه مورد نظر خود، ابتدا باید مقادیر مربوط به عملکرد ماشین را بررسی کنید. این مقادیر نشان دهنده ویژگی‌های عملکردی دستگاه هستند. در عین حال، شما باید ارزیابی کنید که آیا سرعت و سطح دقت دستگاه می‌تواند نیازهای تولید پلاستیک را برآورده کند یا خیر.


تاریخ ارسال پست: شنبه 4 تير 1401 ساعت: 16:46
می پسندم نمی پسندم

استرچ پالت بند چیست

استرچ پالت بند محصولی با دوام و با کیفیت است که در میان صنعت گران ارزش و جایگاه ویژه ای دارد. دلیل اهمیت این محصول در میان صنعتگران و تولیدکنندگان این است که تولیدکنندگان می‌توانند، بسیاری از کالاها و محصولات خود را با استفاده از فیلم استرچ پالت بند، بسته‌بندی کرده و در سراسر دنیا حمل و نقل کنند. این نایلون می‌تواند در بسته‌بندی مبل‌ها برای نو نگه داشتن، تمیز نگه داشتن و به طور کلی محافظت از محصول به دور کالا نیز پیچیده شود.

 

 

 

 


تاریخ ارسال پست: چهار شنبه 25 خرداد 1401 ساعت: 14:8
می پسندم نمی پسندم

صفرتا صد تولید طناب


تاریخ ارسال پست: یک شنبه 25 ارديبهشت 1401 ساعت: 15:56
می پسندم نمی پسندم

ليست صفحات

تعداد صفحات : 8